Kwalitatieve dienstverlening
Icare JGZ vindt de kwaliteit van haar dienstverlening erg belangrijk. Daarom wordt ons kwaliteitsmanagementsysteem en de kwaliteit van onze dienstverlening door een onafhankelijk extern bureau getoetst en gecertificeerd.
Elke drie jaar wordt met alle onderdelen van de organisatie gesproken. Hierna wordt het HKZ certificaat voor drie jaar afgegeven. Dit certificaat bewijst dat de organisatie voldoen aan de voorwaarden die door de HKZ (Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling Zorgsector) zijn gesteld om optimale en verantwoorde jeugdgezondheidszorg aan ouders en kinderen te leveren.
Dit betekent onder andere dat Icare JGZ:
-
samen met de ouders haar zorg vormgeeft;
-
werkt volgens de betreffende wet- en regelgeving;
-
haar dienstverlening regelmatig evalueert en verbetert;
-
het personeel over de juiste kennis en kunde beschikt;
-
haar kwaliteitssysteem de dienstverlening optimaal ondersteunt;
-
het materiaal en middelen (bijv. rondom vaccinatie) goed beheert.
Wil je meer weten over het HKZ certificaat?
Bekijk de resultaten van de Icare JGZ audit van 2025.
Meer over de HKZ en certificering lees je op de website www.hkz.nl.